Chocola gezonder dan meeste fruit

De ingrediënten van chocolade zijn gezonder dan de meeste fruitsappen. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld.Cacaopoeder en pure chocolade bevatten meer antioxidanten en polyfenolen dan de fruitsap. Daardoor biedt chocola een buitengewoon goede bescherming tegen hartziektes en kanker. Dat schrijven onderzoekers van het Hershey Centre for Health & Nutrition in het wetenschappelijk tijdschrift Chemistry Central Journal.

“Cacaozaden zouden moeten worden beschouwd als een soort superfruit”, verklaart hoofdonderzoekster Debra Millar in de Britse krant The Daily Telegraph. “En voedsel dat van cacaozaden is gemaakt zoals cacaopoeder en chocola kun je ook zien als supervoedsel. Dat is natuurlijk goed nieuws voor chocoladeliefhebbers.” De wetenschappers kwamen tot hun conclusies door de bestanddelen van cacaopoeder, pure chocolade en fruitsappen te analyseren en met elkaar te vergelijken.

Uit het onderzoek bleek dat chocola en cacao met name veel antioxidanten en flavanoïden bevatten. Deze stoffen bieden bescherming tegen zogenaamde vrije radicalen. Dat zijn moculeculen met een schadelijke uitwerking op het lichaam. Chocolade is echter niet altijd goed voor het lichaam. Wanneer chocola wordt verwarmd zoals bij het maken van chocoladesaus, verdwijnen vrijwel alle gezonde eigenschappen van het voedsel, zo waarschuwen de wetenschappers.

Afbeelding: http://wikimedia.org



avatar van Nickiejjj
Nickiejjj

Chocola, dit is inderdaad goed nieuwslaugh Alleen slecht nieuws voor de mensen die willen afvallencheeky

I didn't mean to fall in love, but I did..


geen avatar

Ben ik blij om, want ik ben weg van chocola!!!!

"Love is the answer to all the questions"


Plaats je reactie

Je moet ingelogd zijn op te kunnen reageren.